Hej då 2017 – tja 2018!

Äntligen slut på ledighet, jul och nyårstrams, nu tillbaka till vardag och ett nytt år – och närmare fotbollssäsongen!

Imorgon samlar Özcan grabbarna för att dra igång fotbollssäsongen 2018. Årets första träning går av stapeln klockan 10.00 på Bosön. Silly season är i full gång, vi har värvat intressanta namn på förhand, men ska ärligt säga att våra tapp känns jävligt tunga, Kim och M.E, och båda nästan omöjliga att ersätta rakt av. Men fotbollsmatcher kan vinnas på många sätt, andra spelare kan kliva fram, och glöm inte att vi tidigare år tappat namn som Amartey, Tibbling, Colley, Emil, Mush, Olunga, Sam – alla absoluta toppspelare i Allsvenskan och vi har trots det lyckats blivit bättre och bättre ändå. Dessutom är det långt kvar på sillyn. Vi räknar med att Özcan får en slagkraftig trupp när sillyn är slut och att DIF har som ambition att stabilisera sig som topplag. Det är guld som räknas i slutändan men vi tycker inte DIF ska bränna alla ekonomiska resurser på en säsong för att utmana Malmö. Slår satsningen helt fel sportsligt kan det kosta oss dyrt i många säsonger. Vi ska skynda långsamt och vi anser att målet och det viktigaste 2018 är att vi blir topplag på nytt, vinner derbyn och går vidare i cuperna, både i Sverige och Europa. Lyckas vi med det skulle vi bli tvärnöjda.

Surr just nu inför säsongen:

Alla surrar redan Europa!

Det var 10 år sen sist och en helt ny Ultrasgeneration får nu äntligen reppa DIF i Europa och visa vad de går för. Vi som varit där gjorde det med eftertryck, Gamla F:are, gamla Blue Saints legender, Järngängetgrabbarna, 467, Askew, 114 ligan, tillsammans med övriga DIF tog vi supporterkulturen i Sverige till en ny nivå på några av våra resor. Resten av Sverige satt bara och gapade och vi reste i nummer andra drömde om. Alla i gamla gardet har nytaggning och vill uppleva resorna igen, kryddan i supporterlivet och vi tror att det finns god potential att vi tillsammans med dagens supporterkultur och Ultraskultur höjer ribban ytterligare 2018!

Säsongskort/marknadsföring

DIF/Klockis har hittills skött allt med säsongskorten mycket bra. Vi har med rätta gnällt mycket tidigare år men hittills finns inget vi kommer på att klaga på. Tvärtom så har de varit tydliga, synliga, kreativa och vältajmade när det gäller marknadsföra säsongskorten. Hoppas Klockis fortsätter så nu i Januari/Februari, och för att i Mars gå all in med en kampanj. Köp säsongskort!

Vi längtar efter att se Blåränderna!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s